Ahad, 30 November 2008

Muhyiddin Yaasin

TUNGGU APA LAGI PECATLAH ZAID!

Assalamualaikum... Kata Tan Sri Muhyiddin Yassin bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Zaid Ibrahim kena perjelaskan kepada jawatankuasa disiplin kenapa beliau menghadiri kongres pARTI Keadilan Rakyat sebelum diambil tindakan.

Menurut Muhyiddin sudah acap kali Zaid menghadiri majlis pembangkang dan tindakan itu sebagai tidak setia kepada parti.

Sebenarnya Muhyiddin tidak perlu banyak berdolak dalih lagi untuk ambil tindakan ke atas Zaid. Zaid tidak juga payah menjelaskan mengenai kehadirannya ke majlis parti pembangkang. Apa yang Zaid lakukan menunjukkan dia sudah tidak percaya dan tidak yakin lagi dengan Umno lagi.

Jadi untuk apa disimpan orang yang sudah tidak yakin kepada Umno? Zaid juga nampaknya sengaja melakukan berbagai 'kesilapan' untuk membolehkan Umno mengambil tindakan kepadanya. Saya rasa sebaik saja beliau dikenakan tindakan, beliau akan terus menyertai pembangkang.
Akhir-akhir ini nampak sangat Umno begitu berhati-hati untuk mengambil tindakan kepada ahlinya. Kenapa berlaku demikian? Apakah Umno merasakan tindakan-tindakan itu nanti merugikan parti berkenaan?

Dalam kes Zaid ini tunggu lagi! Muhyiddin juga sebelum merasakan tindakan Zaid itu menyalahi disiplin parti beliau juga kena melihat ke dalam dirinya sendiri. Apakah dengan mendesak Datuk Seri Abdullah Badawi mempercepatkan melaksanakan pelan peralihan kuasa bukan satu kesalahan?

Muhyiddin janganlah nampak kuman di seberang laut tapi tidak nampak gajah yang tergolek di hadapan mata! Jangan pula nanti dibilang orang hipokrit ataupun munafik! - TPT 46/08

Label:

0 Ulasan:

Catat Ulasan

Langgan Catat Ulasan [Atom]

<< Laman utama